Ostoehdot

Johdanto

Tätä ostoa säätelevät alla olevat vakiomyyntiehdot kuluttajille Internetin kautta ostettaessa. Kuluttajien verkko-ostoksia säätelevät pääasiassa sopimuslaki, kuluttajaostolaki, markkinointilaki, peruuttamisoikeuslaki ja verkkokauppalaki, ja nämä lait antavat kuluttajalle luovuttamattomat oikeudet. Lait ovat saatavilla osoitteessa www.lovdata.no.Tämän sopimuksen ehtoja ei tule ymmärtää lakisääteisten oikeuksien rajoittamiseksi, vaan ne sisältävät osapuolten tärkeimmät kauppaan liittyvät oikeudet ja velvollisuudet.

Myyntiehdot on laatinut ja suosittelenut Norjan kuluttajansuojaviranomainen.Jos haluat ymmärtää paremmin nämä myyntiehdot, katso Norjan kuluttajansuojaviranomaisen opas täältä.

1. Sopimus
Sopimus koostuu näistä myyntiehdoista, tilausratkaisussa annetuista tiedoista ja mahdollisista erikseen sovituista ehdoista. Tietojen välisessä ristiriitatilanteessa osapuolten välillä erikseen sovittu on ensisijainen, mikäli se ei ole ristiriidassa pakottavan lainsäädännön kanssa.

Sopimusta täydennetään myös asiaankuuluvilla säännöksillä, jotka säätelevät tavaroiden ostamista kauppiaiden ja kuluttajien välillä.

2. Osapuolet
Myyjä on Aslaksen Holding AS, ja siitä käytetään jäljempänä nimitystä myyjä/myyjä.

Osoite:

Aslaksen Holding AS
Jupitervegen 3
7652 Verdal

Yhteystiedot:

Puhelin: +47 929 53 442
Sähköposti: 
kundeservice@maaz.no

Ostaja on kuluttaja, joka tekee tilauksen, ja häntä kutsutaan jäljempänä ostajaksi/ostajaksi.

3. Hinta
Tavaroiden ja palveluiden ilmoitettu hinta on kokonaishinta, joka ostajan on maksettava. Tämä hinta sisältää kaikki verot ja lisäkulut. Ostaja ei maksa lisäkustannuksia, joista myyjä ei ole ilmoittanut ennen ostoa.

4. Sopimuksen solmiminen
Sopimus sitoo molempia osapuolia, kun ostaja on lähettänyt tilauksensa myyjälle.

Sopimus ei kuitenkaan ole sitova, jos myyjän tarjouksessa verkkokaupan tilausratkaisussa tai ostajan tilauksessa on ollut kirjoitus- tai kirjoitusvirhe ja toinen osapuoli on tajunnut tai hänen olisi pitänyt ymmärtää, että sellainen virhe.

5. Maksu
Myyjä voi vaatia tavarasta maksua siitä hetkestä lähtien, kun se on lähetetty myyjältä ostajalle.

Jos ostaja käyttää maksamiseen luotto- tai pankkikorttia, myyjä voi varata ostohinnan kortilta tilauksen yhteydessä. Korttia veloitetaan samana päivänä, kun lähetys lähetetään.

Laskulla maksettaessa lasku lähetetään ostajalle, kun tuote lähetetään. Maksuaika näkyy laskussa ja se on vähintään 14 päivää vastaanottamisesta.

Alle 18-vuotiaat ostajat eivät voi maksaa jälkilaskulla.

6. Toimitus
Toimitus on tapahtunut, kun ostaja tai tämän edustaja on ottanut tavaran haltuunsa.

Jos tilausratkaisussa ei ole ilmoitettu toimitusaikaa, myyjän tulee toimittaa tavarat ostajalle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksesta. Tavarat on toimitettava ostajalle, ellei osapuolten välillä ole toisin sovittu.

7. Tavarariski
Tavarariski siirtyy ostajalle, kun hän tai hänen edustajansa on toimittanut tavaran kohdan 6 mukaisesti.

8. Peruuttamisoikeus

Ellei sopimus ole vapautettu peruuttamisoikeudesta, ostaja voi peruuttaa tavaran oston peruuttamisoikeuslain mukaisesti.

Ostajan on ilmoitettava peruuttamisoikeuden käytöstä myyjälle 14 päivän kuluessa määräajan alkamisesta. Määräaika sisältää kaikki kalenteripäivät. Jos määräaika päättyy lauantaina, vapaapäivänä tai pyhäpäivänä, määräaikaa pidennetään lähimpään työpäivään.

Peruuttamisajan katsotaan täyttyneen, jos ilmoitus on lähetetty ennen määräajan päättymistä. Ostajalla on todistustaakka, että peruuttamisoikeutta on käytetty, joten ilmoitus tulee tehdä kirjallisesti (peruuttamisoikeuslomake, sähköposti tai kirje).

Tarkistusaika alkaa kulua:

  • Yksittäisiä tuotteita ostettaessa peruutusaika alkaa tuotteen/tuotteiden vastaanottamisen jälkeen.
  • Jos tilaus myydään tai sopimukseen sisältyy identtisten tavaroiden säännöllinen toimitus, määräaika alkaa ensimmäisen lähetyksen vastaanottamisesta.
  • Jos osto koostuu useasta toimituksesta, peruutusaika alkaa viimeisen toimituksen vastaanottamisesta.

Peruutusaika pidennetään 12 kuukauteen alkuperäisen ajanjakson päättymisen jälkeen, jos myyjä ei ilmoita myyjälle ennen sopimuksen tekemistä peruuttamisoikeuden olemassaolosta ja vakiomuotoisesta peruutuslomakkeesta. Sama pätee, jos peruuttamisoikeuden käyttämisen ehdoista, määräajoista ja menettelyistä ei ole tietoa. Jos elinkeinonharjoittaja toimittaa tiedot näiden 12 kuukauden aikana, peruutusaika päättyy silti 14 päivää päivästä, jolloin ostaja on saanut tiedot.

Peruutusoikeutta käytettäessä tavarat on palautettava myyjälle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisoikeuden käyttöä koskevan ilmoituksen antamisesta. Ostaja maksaa välittömät palautuskustannukset, ellei toisin ole sovittu tai myyjä ei ole ilmoittanut, että ostajan tulee maksaa palautuskulut. Myyjä ei voi periä maksua ostajan peruuttamisoikeuden käytöstä.

Ostaja voi kokeilla tai testata tavaroita asianmukaisella tavalla määrittääkseen tavaran luonteen, ominaisuudet ja toiminnan ilman, että peruuttamisoikeus katoaa. Jos tavaran tarkastus tai testaus ylittää sen, mikä on kohtuullista ja tarpeellista, ostaja voi olla vastuussa tavaran arvon alentumisesta.

Myyjä on velvollinen palauttamaan kauppahinnan ostajalle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun myyjä on saanut ilmoituksen ostajan päätöksestä käyttää peruuttamisoikeutta. Myyjällä on oikeus pidättyä maksusta, kunnes hän on vastaanottanut tavaran ostajalta tai kunnes ostaja on toimittanut asiakirjan tavaran palauttamisesta.

9. Viivästyminen ja toimittamatta jättäminen - kuluttajan ostolain 5 luvun säännösten mukainen ostajan oikeus ja määräaika reklamaation tekemiselle olosuhteiden mukaan pidätellä kauppahinta, vaatia toimitusta, irtisanoa sopimus ja/tai vaatia korvausta myyjä.

Jos vaaditaan laiminlyöntivaltuuksia, ilmoitus on tehtävä kirjallisesti todisteiden vuoksi (esim. sähköposti).

Toteutus
Ostaja voi pitää oston voimassa ja vaatia sen täyttämistä myyjältä. Ostaja ei kuitenkaan voi vaatia täyttämistä, jos on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos täyttämisestä aiheutuu myyjälle niin suurta haittaa tai kustannuksia, että se on merkittävästi suhteetonta ostajan intressiin nähden, että myyjä täyttää. Mikäli vaikeudet häviävät kohtuullisessa ajassa, ostaja voi silti vaatia toimitusta.

Ostaja menettää oikeutensa vaatia täyttämistä, jos hän odottaa kohtuuttoman kauan vaatimuksen tekemistä.

Peruuttaminen
Jos myyjä ei toimita tavaraa toimitushetkellä, ostajan on kehotettava myyjää toimittamaan toimitus kohtuullisen lisäajan kuluessa. Jos myyjä ei toimita tavaraa lisäajan kuluessa, ostaja voi peruuttaa oston.

Ostaja voi kuitenkin peruuttaa oston välittömästi, jos myyjä kieltäytyy toimittamasta tuotetta. Sama pätee, jos toimitus sovittuna ajankohtana oli ratkaiseva sopimuksen tekemisen kannalta tai jos ostaja on ilmoittanut myyjälle, että toimitusaika on ratkaiseva.

Jos tuote toimitetaan kuluttajan asettaman lisäajan jälkeen tai sopimuksen tekemisen kannalta ratkaisevan toimitusajan jälkeen, peruuttamisvaatimus on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun ostaja on saanut tiedon toimitus.

Korvaus
Ostaja voi vaatia korvausta viivästyksen aiheuttamasta vähäisestä vahingosta. Tätä ei kuitenkaan sovelleta, jos myyjä osoittaa, että viivästys johtuu myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei ole kohtuudella voitu ottaa huomioon sopimushetkellä, välttää tai voittaa sen seurauksia.

10. Tavaran puutteet - ostajan oikeudet ja reklamaatioaika
Jos tavarassa on virhe, ostajan tulee kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun se havaittiin tai olisi pitänyt havaita, ilmoittaa myyjälle, että hän haluaa vaatia virhettä. Ostaja on aina valittanut riittävän ajoissa, jos se tapahtuu 2 kuukauden sisällä. siitä hetkestä lähtien, kun vika havaittiin tai sen olisi pitänyt havaita. Reklamoinnin voi tehdä viimeistään kahden vuoden kuluessa siitä, kun ostaja on ottanut tavaran haltuunsa. Jos tuotteen tai sen osien on tarkoitus kestää merkittävästi yli kaksi vuotta, reklamaatioaika on viisi vuotta.

Jos tavarassa on virhe ja tämä ei johdu ostajasta tai ostajan puoleista olosuhteista, ostaja voi kuluttajanostolain 6 luvun säännösten mukaisesti olosuhteista riippuen keskeyttää oston. hinta, valita oikaisun ja uudelleentoimituksen välillä, vaatia hinnanalennusta, vaatia sopimuksen purkamista ja/tai vaatia  korvausta   myyjältä.

Myyjälle osoitetut valitukset tulee tehdä kirjallisesti.

Korjaus tai uudelleentoimitus
Ostaja voi valita, vaatiiko hän virheen oikaisua tai vastaavan tuotteen toimittamista. Myyjä voi kuitenkin vastustaa ostajan vaatimusta, jos vaatimuksen toteuttaminen on mahdotonta tai aiheuttaa myyjälle kohtuuttomia kustannuksia. Korjaus tai uudelleentoimitus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Periaatteessa myyjällä ei ole oikeutta yrittää enempää kuin kaksi korjausyritystä samasta virheestä.

Hintaalennus
Ostaja voi vaatia sopivaa hintaalennusta, jos tuotetta ei korjata tai toimiteta uudelleen. Tämä tarkoittaa, että alennetun ja sovitun hinnan välinen suhde vastaa viallisen ja sopimuskuntoisen tuotteen arvon suhdetta. Jos tähän on erityisiä syitä, voidaan hinnanalennus sen sijaan asettaa virheen merkityksen suuruiseksi ostajalle.

Peruutus
Jos tavaraa ei ole korjattu tai toimitettu uudelleen, ostaja voi myös peruuttaa oston, jos virhe ei ole vähäpätöinen.

11. Myyjän oikeudet ostajan laiminlyönnin yhteydessä
Jos ostaja ei maksa tai täytä muita sopimuksen tai lain mukaisia ​​velvoitteitaan, eikä tämä johdu myyjästä tai myyjän ehdoista, myyjä voi kuluttajaostolain 9 luvun sääntöjen mukaan olosuhteiden mukaan pitää tavarat takaisin, vaatia sopimuksen täyttämistä, vaatia sopimuksen purkamista sekä vaatia ostajalta korvausta. Myyjällä on myös mahdollisuus vaatia olosuhteista riippuen viivästyskorkoa, perintäkuluja sekä kohtuullista maksua noutamatta jääneestä tavarasta.

Toteutus
Myyjä voi pitää oston voimassa ja vaatia ostajaa maksamaan kauppahinnan. Jos tavaraa ei toimiteta, myyjä menettää oikeutensa, jos hän odottaa kohtuuttoman kauan reklamaatiota.

Päättäminen
Myyjä voi irtisanoa sopimuksen, jos ostajalla on merkittävä maksuhäiriö tai muu merkittävä laiminlyönti. Myyjä ei voi peruuttaa, jos koko kauppahinta on maksettu. Jos myyjä asettaa täyttämiselle kohtuullisen lisäajan eikä ostaja suorita maksua tässä määräajassa, myyjä voi peruuttaa oston.

Maksuviivästyskorko/perintämaksu
Jos ostaja ei maksa kauppahintaa sopimuksen mukaisesti, myyjä voi vaatia kauppahinnalle viivästyskoron mukaista korkoa Toimia. Maksun laiminlyönnissä saatava voidaan lähettää ennakkoilmoituksen jälkeen ostajalle, joka voi tällöin joutua perintälain mukaiseen maksuvelvollisuuteen.

Maksu noutamattomista, ennakkoon maksamattomista tavaroista
Jos ostaja ei nouta maksamattomia tavaroita, myyjä voi periä ostajalta maksun. Maksu kattaa enintään myyjän todelliset kulut tuotteen toimittamisesta ostajalle. Tällaista maksua ei voida periä alle 18-vuotiailta ostajilta.

12. Takuu
Myyjän tai valmistajan antamat takuut antavat ostajalle oikeudet niiden oikeuksien lisäksi, jotka ostajalla on jo voimassa olevan lainsäädännön nojalla. Takuu ei siis rajoita ostajan reklamaatio- ja reklamaatiooikeutta viivästymisen tai virheiden sattuessa kohtien 9 ja 10 mukaisesti.

13. Henkilötiedot
Kerättyjen henkilötietojen rekisterinpitäjä on myyjä. Ellei ostaja muuta suostu, myyjä voi henkilötietolain mukaisesti hankkia ja tallentaa vain ne henkilötiedot, jotka ovat tarpeellisia, jotta myyjä voi täyttää sopimuksen mukaiset velvoitteensa. Ostajan henkilötietoja luovutetaan muille vain, jos se on välttämätöntä myyjän suorittamiseksi ostajan kanssa tehdyn sopimuksen täyttämiseksi tai lakisääteisissä tapauksissa.

14. Ristiriitojen ratkaisu

Reklamaatiot osoitetaan myyjälle kohtuullisessa ajassa, ks. kohdat 9 ja 10. Osapuolet yrittävät ratkaista mahdolliset erimielisyydet sovinnollisesti. Jos tämä ei onnistu, ostaja voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan sovittelua varten. Kuluttajaneuvosto on tavoitettavissa puhelimitse 23 400 500 tai www.forbrukerradet.no.