Ostoehdot

Johdanto

Tätä ostoa säätelevät alla olevat vakiomyyntiehdot kuluttajille Internetin kautta ostettaessa. Kuluttajien verkko-ostoksia säätelevät pääasiassa sopimuslaki, kuluttajaostolaki, markkinointilaki, peruuttamisoikeuslaki ja verkkokauppalaki, ja nämä lait antavat kuluttajalle luovuttamattomat oikeudet. Lait ovat saatavilla osoitteessa www.lovdata.no. Tämän sopimuksen ehtoja ei tule ymmärtää lakisääteisten oikeuksien rajoittamiseksi, vaan ne sisältävät osapuolten tärkeimmät kauppaan liittyvät oikeudet ja velvollisuudet.

Myyntiehdot on laatinut ja suosittelenut Norjan kuluttajansuojaviranomainen. Jos haluat ymmärtää paremmin nämä myyntiehdot, katso Norjan kuluttajansuojaviranomaisen opas täältä.

1. Sopimus
Sopimus koostuu näistä myyntiehdoista, tilausratkaisussa annetuista tiedoista sekä mahdollisista erikseen sovituista ehdoista. Tietojen välisessä ristiriitatilanteessa osapuolten välillä erikseen sovittu on ensisijainen, mikäli se ei ole ristiriidassa pakottavan lainsäädännön kanssa.

Sopimusta täydennetään myös asiaankuuluvilla säännöksillä, jotka säätelevät tavaroiden ostamista kauppiaiden ja kuluttajien välillä.

2. Osapuolet
Myyjä on Robin Hood LLC, ja siitä käytetään jäljempänä nimitystä Myyjä(t).

Osoite:

Robin Hood LLC
1603 Capitol Avenue
82001 Cheyenne

Yhteystiedot:

Puhelin: +47 929 53 442
Sähköposti: 
kundeservice@maaz.no

Ostaja on kuluttaja, joka tekee tilauksen, ja häntä kutsutaan jäljempänä ostajaksi/ostajaksi. 

3. Hinta
Tavaroiden ja palveluiden ilmoitettu hinta on kokonaishinta, joka ostajan on maksettava. Tämä hinta sisältää kaikki verot ja lisäkulut. Ostaja ei maksa lisäkustannuksia, joista myyjä ei ole ilmoittanut ennen ostoa.

4. Sopimuksen solmiminen
Sopimus sitoo molempia osapuolia, kun ostaja on lähettänyt tilauksensa myyjälle.

Sopimus ei kuitenkaan ole sitova, jos myyjän tarjouksessa verkkokaupan tilausratkaisussa tai ostajan tilauksessa on ollut kirjoitus- tai kirjoitusvirhe ja toinen osapuoli on tajunnut tai hänen olisi pitänyt ymmärtää, että sellainen virhe. 

5. Maksu
Myyjä voi vaatia tavarasta maksua siitä hetkestä lähtien, kun se on lähetetty myyjältä ostajalle.

Jos ostaja käyttää maksamiseen luotto- tai pankkikorttia, myyjä voi varata ostohinnan kortilta tilauksen yhteydessä. Korttia veloitetaan samana päivänä, kun lähetys lähetetään.

Laskulla maksettaessa lasku lähetetään ostajalle, kun tuote lähetetään. Maksuaika näkyy laskussa ja se on vähintään 14 päivää vastaanottamisesta.

Alle 18-vuotiaat ostajat eivät voi maksaa jälkilaskulla.

6. Toimitus
Toimitus on tapahtunut, kun ostaja tai tämän edustaja on ottanut tavaran haltuunsa. 

Jos tilausratkaisussa ei ole ilmoitettu toimitusaikaa, myyjän tulee toimittaa tavarat ostajalle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksesta. Tavarat on toimitettava ostajalle, ellei osapuolten välillä ole toisin sovittu.

7. Tavarariski
Tavarariski siirtyy ostajalle, kun hän tai hänen edustajansa on toimittanut tavaran kohdan 6 mukaisesti.

8. Peruuttamisoikeus

Ellei sopimus ole vapautettu peruuttamisoikeudesta, ostaja voi peruuttaa tavaran oston peruuttamisoikeuslain mukaisesti.

Ostajan tulee ilmoittaa peruuttamisoikeuden käyttämisestä myyjälle 14 päivän kuluessa määräajan alkamisesta. Määräaika sisältää kaikki kalenteripäivät. Jos määräaika päättyy lauantaina, vapaapäivänä tai pyhäpäivänä, määräaikaa pidennetään lähimpään työpäivään.

Peruuttamisaikaa katsotaan noudatetuksi, jos ilmoitus on lähetetty ennen määräajan päättymistä. Ostajalla on todistustaakka, että peruuttamisoikeutta on käytetty, joten ilmoitus tulee tehdä kirjallisesti (peruuttamisoikeuslomake, sähköposti tai kirje).

Tarkistusaika alkaa kulua:

  • Yksittäisiä tuotteita ostettaessa peruutusaika alkaa tuotteen/tuotteiden vastaanottamisen jälkeen.
  • Jos tilaus myydään tai sopimukseen sisältyy identtisten tavaroiden säännöllinen toimitus, määräaika alkaa ensimmäisen lähetyksen vastaanottamisesta.
  • Jos osto koostuu useista toimituksista, peruutusaika alkaa viimeisen toimituksen vastaanottamista seuraavana päivästä.

Peruutusaika pidennetään 12 kuukauteen alkuperäisen ajanjakson päättymisen jälkeen, jos myyjä ei ilmoita myyjälle ennen sopimuksen tekemistä peruuttamisoikeuden olemassaolosta ja vakiomuotoisesta peruutuslomakkeesta. Sama pätee, jos peruuttamisoikeuden käyttämisen ehdoista, määräajoista ja menettelyistä ei ole tietoa. Jos elinkeinonharjoittaja toimittaa tiedot näiden 12 kuukauden aikana, peruutusaika päättyy silti 14 päivää päivästä, jona ostaja on vastaanottanut tiedot.

Peruutusoikeutta käytettäessä tavarat on palautettava myyjälle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisoikeuden käyttöä koskevan ilmoituksen antamisesta. Ostaja maksaa välittömät palautuskustannukset, ellei toisin ole sovittu tai myyjä ei ole ilmoittanut, että ostajan tulee maksaa palautuskulut. Myyjä ei voi periä maksua ostajan peruuttamisoikeuden käytöstä.

Ostaja voi kokeilla tai testata tavaroita asianmukaisella tavalla selvittääkseen tavaran luonteen, ominaisuudet ja toiminnan ilman, että peruuttamisoikeus katoaa. Jos tavaran tarkastus tai testaus ylittää sen, mikä on kohtuullista ja tarpeellista, ostaja voi olla vastuussa tavaran arvon alentumisesta.

Myyjä on velvollinen palauttamaan kauppahinnan ostajalle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun myyjä on vastaanottanut ilmoituksen ostajan päätöksestä käyttää peruuttamisoikeutta. Myyjällä on oikeus pidättyä maksusta, kunnes hän on vastaanottanut tavaran ostajalta tai kunnes ostaja on toimittanut asiakirjan tavaran palauttamisesta.

9. Viivästyminen ja toimittamatta jättäminen - ostajan oikeudet ja määräaika kuluttajan ostolain 5 luvun sääntöjen mukaan olosuhteiden mukaan pidätellä kauppahinta, vaatia toimitusta, irtisanoa sopimus ja/tai vaatia korvausta myyjä.

Jos kyse on laiminlyönnistä, ilmoituksen tulee olla kirjallinen todisteiden vuoksi (esim. sähköposti).

Toteutus
Ostaja voi säilyttää oston ja vaatia myyjältä sen toteutumista. Ostaja ei kuitenkaan voi vaatia täyttämistä, jos on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos täyttämisestä aiheutuu myyjälle niin suurta haittaa tai kustannuksia, että se on merkittävästi suhteetonta ostajan intressiin nähden, että myyjä täyttää. Mikäli vaikeudet häviävät kohtuullisessa ajassa, ostaja voi silti vaatia toimitusta.

Ostaja menettää oikeutensa vaatia täyttämistä, jos hän odottaa kohtuuttoman kauan vaatimuksen tekemistä.

Peruuttaminen
Jos myyjä ei toimita tavaraa toimitushetkellä, ostajan on vaadittava myyjää toimittamaan tavaraa kohtuullisen lisäajan kuluessa. Jos myyjä ei toimita tavaraa lisäajan kuluessa, ostaja voi peruuttaa oston.

Ostaja voi kuitenkin peruuttaa oston välittömästi, jos myyjä kieltäytyy toimittamasta tuotetta. Sama pätee, jos toimitus sovittuna ajankohtana oli ratkaiseva sopimuksen tekemisen kannalta tai jos ostaja on ilmoittanut myyjälle toimitusajankohdan ratkaisevan.

Jos tuote toimitetaan kuluttajan asettaman lisäajan jälkeen tai sopimuksen tekemisen kannalta ratkaisevan toimitusajan jälkeen, peruuttamisvaatimus on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun ostaja on saanut tiedon toimitus.

Korvaus
Ostaja voi vaatia korvausta viivästyksen aiheuttamasta vähäisestä vahingosta. Tätä ei kuitenkaan sovelleta, jos myyjä osoittaa, että viivästys johtuu myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei olisi voitu kohtuudella ottaa huomioon sopimushetkellä, välttää tai voittaa sen seurauksia.

10. Tavaran puutteet - ostajan oikeudet ja reklamaatioaika
Jos tavarassa on virhe, ostajan tulee kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun se havaittiin tai olisi pitänyt havaita, ilmoittaa myyjälle, että hän haluaa vaatia virhettä. Ostaja on aina valittanut riittävän ajoissa, jos se tapahtuu 2 kuukauden sisällä. siitä hetkestä lähtien, kun vika havaittiin tai se olisi pitänyt havaita. Reklamoinnin voi tehdä viimeistään kahden vuoden kuluttua siitä, kun ostaja on ottanut tavaran haltuunsa. Jos tuotteen tai sen osien on tarkoitus kestää merkittävästi yli kaksi vuotta, reklamaatioaika on viisi vuotta. 

Jos tavarassa on virhe ja tämä ei johdu ostajasta tai ostajan puolelta olevista ehdoista, ostaja voi kuluttajanostolain 6 luvun sääntöjen mukaisesti olosuhteista riippuen pidättää kauppahinnan , valita oikaisun ja uudelleentoimituksen välillä, vaatia hinnanalennusta, vaatia sopimuksen purkamista ja/tai vaatia  korvausta   myyjältä.

Myyjälle osoitetut valitukset tulee tehdä kirjallisesti.

Korjaus tai uudelleentoimitus
Ostaja voi valita, vaatiiko hän virheen oikaisua tai vastaavan tavaran toimituksen. Myyjä voi kuitenkin vastustaa ostajan vaatimusta, jos vaatimuksen toteuttaminen on mahdotonta tai aiheuttaa myyjälle kohtuuttomia kustannuksia. Korjaus tai uudelleentoimitus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Periaatteessa myyjällä ei ole oikeutta tehdä enempää kuin kaksi korjausyritystä samasta virheestä.

Hintaalennus
Ostaja voi vaatia sopivaa hintaalennusta, jos tuotetta ei korjata tai toimiteta uudelleen. Tämä tarkoittaa, että alennetun ja sovitun hinnan välinen suhde vastaa viallisen ja sopimuskunnon arvon suhdetta. Jos tähän on erityisiä syitä, hinnanalennukseksi voidaan sen sijaan asettaa virheen merkitys ostajalle. 

Peruutus
Jos tavaraa ei ole korjattu tai toimitettu uudelleen, ostaja voi myös peruuttaa oston, jos virhe ei ole vähäpätöinen.

11. Myyjän oikeudet ostajan laiminlyönnin yhteydessä
Jos ostaja ei maksa tai täytä muita sopimuksen tai lain mukaisia ​​velvoitteitaan, eikä tämä johdu myyjästä tai myyjän ehdoista, myyjä voi kuluttajaostolain 9 luvun sääntöjen mukaan olosuhteiden mukaan pitää tavarat takaisin, vaatia sopimuksen täyttämistä, vaatia sopimuksen purkamista sekä vaatia ostajalta korvausta. Myyjällä on myös mahdollisuus vaatia olosuhteista riippuen viivästyskorkoa, perintäpalkkioita sekä kohtuullista maksua noutamatta jääneestä tavarasta.

Toteutus
Myyjä voi pitää oston voimassa ja vaatia ostajaa maksamaan kauppahinnan. Jos tavaraa ei toimiteta, myyjä menettää oikeutensa, jos hän odottaa kohtuuttoman kauan reklamaatiota. 

Irtisanominen
Myyjä voi irtisanoa sopimuksen, jos ostajalla on merkittävä maksuhäiriö tai muu merkittävä laiminlyönti. Myyjä ei voi peruuttaa, jos koko kauppahinta on maksettu. Jos myyjä asettaa täyttämiselle kohtuullisen lisäajan eikä ostaja suorita maksua tässä määräajassa, myyjä voi peruuttaa oston.

Maksuviivästyksen/perintämaksun korko
Jos ostaja ei maksa kauppahintaa sopimuksen mukaisesti, myyjä voi vaatia kauppahinnalle viivästyskorkoa. Toimia. Maksun laiminlyönnissä saatava voidaan lähettää ennakkoilmoituksen jälkeen ostajalle, joka voi tällöin joutua perimään perintälain mukaisia ​​maksuja.

Maksu noutamattomista tavaroista, joista ei ole maksettu ennakkoon,
Jos ostaja ei nouda maksamattomia tavaroita, myyjä voi periä ostajalta maksun. Maksu kattaa enintään myyjän todelliset kulut tuotteen toimittamisesta ostajalle. Tällaista maksua ei voida periä alle 18-vuotiailta ostajilta.

12. Takuu
Myyjän tai valmistajan myöntämä takuu antaa ostajalle oikeudet niiden oikeuksien lisäksi, jotka ostajalla on jo lain nojalla, josta ei voi poiketa. Takuu ei siis rajoita ostajan reklamaatio- ja reklamaatiooikeutta viivästymisen tai virheiden sattuessa kohtien 9 ja 10 mukaisesti.

13. Henkilötiedot
Kerättyjen henkilötietojen rekisterinpitäjä on myyjä. Ellei ostaja toisin sovi, myyjä voi henkilötietolain mukaisesti hankkia ja säilyttää vain niitä henkilötietoja, jotka ovat tarpeellisia, jotta myyjä voi täyttää sopimuksen mukaiset velvoitteensa. Ostajan henkilötietoja luovutetaan muille vain, jos se on tarpeellista myyjän sopimuksen loppuun saattamiseksi ostajan kanssa tai lakisääteisissä tapauksissa.

14. Konfliktinratkaisu

Reklamaatiot osoitetaan myyjälle kohtuullisessa ajassa, ks. kohdat 9 ja 10. Osapuolet yrittävät ratkaista mahdolliset riidat sovinnollisesti. Jos tämä ei onnistu, ostaja voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan sovittelua varten. Kuluttajaneuvosto on tavoitettavissa puhelimitse 23 400 500 tai www.forbrukerradet.no.